نقد و بررسی نایک مرکوریال ویپر xi از بسته زمین سیاه

کفش های فوتبال نایک از بسته زمین سیاه pitch dark pack به غایت زیبا و فریبنده هستند و با تمی تمام مشکی و یک رنگ جیغ و فلشی ظاهری بسیار زیبا و خواستنی دارند، امروز با شما هستیم با معرفی و بررسی نایک مرکوریال ویپر xi از این سری.
در کل سری مرکوریال را همه با عنوان سری ویژه بازیکنان با سرعتی انفجاری می شناسند که رقبا را در غبار خود محو می کنند و در واقع هم به همین منوال است ، ابزاری مناسب برای بنمایش گذاشتن شتاب صفر تا 100 خود!
مرکوریال ویپر در یک نگاه
-سری جدید نایک مکوریال ویپر
– از سری بسته سیاه dark pitch pack
– وزن 167 گرم
– استفاده شده توسط بازیکنان بنامی چون کریستیانو رونالدو ، الکسیس سانچز ، زلاتان ابراهیمویچ و کوین دبروین

-تعریف جدیدی از سرعت
مرکوریال XI را میتوان فوت کوزه گری و نهایت هنرمندی نایک دانست ، ترکیبی از هنر طراحی و علم سرعت و همگی در راستای یک هدف به پیش میروند و آن استفاده حداکثری بازیکنان از توانایی بالقوه اشان است.
این مدل کفش به غایت سبکتر و قوی تر از نسخه های قبلی خود بشمار میرود و شعار علم سرعت برای این مدل کفش واقعا تحقق یافته.

نایک مرکوریال ویپر

نایک مرکوریال ویپر

-رویه از جنس تیجین TEIJIN و جزییاتی نوآورانه
رویه نایک مرکوریال ویپر XI از جنس TEIJIN ساخته شده ( تی جین الیافی مصنوعی ترکیبی است ) که باعث بدست آمدن نهایت نازکی و انعطاف میشود که این دو خود باعث القای حس برهنگی به پا و کنترل و لمس عالی توپ میشود.
در رویه کفش شما شیارهایی افقی را مشاهده می کنید که کار اصلی آن افزایش سطح اصطکاک بین کفش و توپ است که در نتیجه باعث کنترل نزدیک تر و دقیق تر توپ ، لمس طبیعی توپ بخصوص هنگام دریبل زدن پاس دادن و شوت زدن در سرعت های بالا می شود.

رویه نایک مرکوریال ویپر
قسمت جلویی کفش پوزه تقریبا کوتاهی دارد تا براحتی بتوانید پای خود را زیر توپ برده و شوت و پاس بهتری داشته باشید.
رویه کفش از فناوری ACC(ALL CONDITION CONTROL) بهره میبرد جهت لمس عالی توپ در شریط متغیر جوی مانند هوای بارانی که سطح کفش خیس شده و باعث لیز خوردن توپ روی پا و در نتیجه عدم بدست آمدن نتیجه دلخواه در شوت و پاس پیشود ، فناوری ACC کاملا جلوی این معزل را گرفته و به شما سطحی همیشه خشک و برجسته را ارایه میدهد ،همانند هوایی آفتابی.
-ادغام و یکپارچه شدن زبانه کفش برای قفل شدن بهتر
در تمام سری های مرکوریال چه سوپرفلای و چه ویپر زبانه کفش با رویه کفش یکی یا به اصطلاح ادغام شده و شما مجبور نیستید حین بازی درگیر جابجا کردن زبانه و قرار دان آن در سر جایش باشید.

eab9300f0913
این زبانه در واقع با قالب کفش یکجا پرداخته شده و زمانی که شما کفش را می پوشید از دو جهت زیره و رویه کفش پاهایتان قفل میشود و همانطور که کف پایتان محکم به کف کفش چسپیده دقیقا همین حس در روی پای خود نیز احساس خواهید نمود ، این قابلیت را شما در هنگام سرعت های انفجاری و پیچش های ناگهانی بخوبی حس خواهی نمود زیرا در کفش های معمولی پس از کمی تحت فشار قرار گرفتن کفش احساس می کنید که پاهایتان در کفش کمی بازی می کند و میلغزد.

-نوآورانه ترین راه برای طراحی زیره کفش
بصورت معمول زمانی که از یره یک کفش فوتبال صحبت میشود استنباط سطحی صاف است و بازیکنان با هر شکل انحنا در کف پا آن را روی سطحی صاف از کف کفش می گذاشتند که در ظاهر خیلی ها نمیدانند که این یک مشکل برای فیت شدن کفش با پا هست ، بر این اساس تحقیقات نایک برای ارایه زیره کفشی منطبق با آناتومی پا شروع شد ، نتیجه زیره ای کرو و انحنا دار و فوق العاده سبک از جنس نایلون بود که در واقع یک لایه نازک است که بسیار شبیه به اناتومی کف پا است.

زیره کفش نایک مرکوریال ویپر
این زیره 40% سبکتر ، مقاوم تر و دارای سرعت واکنش بیشتر از زیره های معمول و کربن استفاده شده در سایر مدل های مرکوریال است.
این قابلیت آناتتومیک بودن زیره کفش باعث میشود که زیره کفش بخوبی پای شما را همراهی کند و شکاف و فاصله هایی که در زیره های تخت مدل های قبلی وجود داشت را بخوبی پر کند.
در جلوی زیره کفش شما شکافی مانند صندل های بند انگشتی را مشاهده می کنید که باعث انعطاف پذیری بالای جلوی کفش و همچنین بهتر چنگ زدن پا به زمین برای استارتی قوی تر و سریع تر میشود.
-طراحی میخ های کفش برای کاهش و افزایش درجای سرعت
در فوتبال مدرن امروزی شما بازیکنانی را می بینید که در لحظه تصمیم به تغییر جهت خود می گیرندو بازیکن مقابل را کاملا محو میکنند، نمونه بارز آن کریس رونالدو و مسی هستند در کمترین فضا بصورت آنی سرعت خود را کم و زیاد میکنند، در این بین زیره کفش و ساختار ان در کمک به چرخشو تغییر جهت یا سرعت درجای مستقیم کمک بسزایی میکند.
نایک با کمک گرفتن از پیشرفته ترین سیستم های کامپیوتری میتوان بجرات گفت که کامل ترین نوع میخ های کفش را طراحی نموده.به کمک این ابر کامپیوترها نقاط فشار و نقاطی که قدرت جریان داشته را بصورت یک نقشه حرارتی تهیه نمودند.

زیره نایک مرکوریال ویپر
با کمک این نقشه نایک توانست به یک ترکیبی عالی از جایگذاری و فرم میخ ها دست پیدا کند و نقاطی که بیشتر نیاز به چنگ زدن به زمین داشتند را با شکل میخهایی متفاوت بپوشانند.
شکل این میخ ها همانند یک فلش یا قلاب است که باعث میشود بخوبی به سطح زمین چنگ زده و در چرخشو سرعت همانند پنجه پا عمل کند ، نایک حتی به فکر کاهش سرعت بازیکنان نیز بوده که بتوانند بخوبی در هنگام سرعت بالا آن را کاهش دهند و براحتی مسیر حرکتی خود را تغییر دهند.

83d286b546a5

2030e83efb7a

 

 

جمع بندی
نایک مرکوریال ویپر 11 یا xi یک قله آرزو برای بازیکن سرعتی هست و نایک تمام هنر خود را بکار گرفته تا کفشی طراحی نماید که بازیکنان سرعتی و عمدتا مهاجم یک ابزار کاملا پیشرفته و بدون اغراق کامل را در اختیار داشته باشند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *