معرفی و بررسی کفش نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو

Indiego pack بسته ویژه عاشقان فوتبال خیابانی و البته فوتسال است که نایک بصورت انحصاری برای این قشر طراحی نموده ، آبی ارغوانی رنگ اصلی این بسته زیباست که در چهار کفش فوتسال مجیستا،مرکوریال،تمپو و هایپرونوم پیاده شده، در این مقاله به بررسی نایک مرکوریال ایکس خواهیم پرداخت،پس با ما همراه باشید با نگاهی دقیق تر به این کفش زیبا.
سری فوتبال ایکس از نایک در مورد بازی کردن بر اساس قواعد معمول نیست و شما میتوانید خیابان را به دادگاهی برای اجرای عدالت و گرفتن حقتان از تیم حریف تبدیل کنید.
نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو در واقع گلچینی از بهترین فناوری های نایک را در خود فشرده نموده تا شما از بازی خود لذت کامل را ببرید.

ظاهر

نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو

رویه و کناره
همانطور که خدمتتون عرض نمودیم رنگ این کفش آبی ارغوانی است و این رنگ در قسمت های مختلف شدت و ضعف پیدا میکند.
لوگوی نایک با رنگ صورتی و البته توخالی خود جلوی رویه کفش را کاملا احاطه نموده ، این لوگوی در کناره داخلی پاشنه پا نیز مشاهده میشود.
عبارت mercurial x نیز در پشت پاشنه پا ب هرنگ صورتی و عمودی درج شده
زیره کفش
میپردازیم به جزییات زیره کفش ، اگر از کناره ها به زیره کفش نگاه بیندازید اولین چیزی که نگاه شما را به خود جلب خواهد نمود دو قسمتی بودن این زیره هست که با دو رنگ سفید و قهوه ای روشن مشخص است و در ادامه دلیل این دو رنگ بودن را توضیح خواهیم داد.
خود زیره کفش کاملا با اشکال هندسی شش گوشه پر شده که در برخی قسمت ها بدلیل کاربرد آنها توپر و در بخشی توخالی طراحی شده اند.
عبارت نایک در سایز کوچک تقریبا در وسط زیره با رنگ مشکی دیده میشود.
یقه کفش به رنگ آبی ارغوانی روشن است و قسمت بالایی آن به رنگ مشکی ، این یقه در پشت پاشنه و جلوی کفش ادامه پیدا میکند.

ویژگی های فنی

رویه نایک مرکوریال ایکس از فناوری flyknit با انعطاف بیشتر از سابق بهره میبرد که در مرکوریال سوپرفلای و مجیستا اوبرا نیز استفاده میشود ، نکته جالب اینست که رویه کفش کاملا یک تکه است و این یعنی استفاده از فلای نیت یکپارچه از پاشنه تا نوک پا.

نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو
برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مورد قفل شدن پا در کفش نایک زبانه را کاملا از کفش حذف نموده و در عوض یقه بلندی را به کفش اضافه نموده که با عنوان dynamic fit collar شناخته میشود ، این یقه تا کمی بالاتر از مچ پا ادامه دارد و بخوبی باعث میشود احساس کنید که کفش جزیی از پای شماست.

نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو
نایک در رویه کفش از رشته کابلهایی استفاده نموده که تا انتهای کناره کفش ادامه دارد که با عنوان brio-cables شناخته میشود و باعث ایستایی و ثبات کفش در جای خود میشود و همچنین مانع از شل و وارفتگی رویه یکپارچه کفش میشود.
جهت احساس هر چه نزدیکتر پا به توپ رویه کفش از فناوری nikeskin پوشانده شده که شبیه بافتی سه بعدی در جلوی کفش مشاهده میشود و با ایجاد اصطکاک بین کفش و توپ شده و در نهایت تسلط بهتر بر روی توپ را فراهم میکند و در نهایت شما همیشه توپ را نزدیک به پای خود حس میکنید.

نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو
زیره کفش نیز طوری طراحی شده که بخوبی همانند جلوی رویه کفش باعث گیر کردن توپ به زیر کفش شده و اگر بخوبی به اشکال زیره کفش نگاه کنید می بینید که اشکال جلوی پا توخالی طراحی شده تا توپ بهتر در میان این حفره ها گیر کند و این به معنای تسلط عالی بر روی توپ است حتی در فضاهای با قدرت مانور پایین ، اشکال هندسی توپر نیز برای بهتر استارت زدن و فشار آوردن مناسب به زمین طراحی شده اند.

نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو

نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو

در قسمت میانی زیره کفش از فناوری EVA استفاده شده که بخوبی شوک وارده ازسطوح سختی مانند آسفالت یا بتن را جذب میکند و مانع از عوارضی مانند کمر درد و زانو درد شده و همیشه حس دویدن بر روی سطحی ملایم را به شما القا می کند ، این سمت را با رنگ سفید میتوانید مشاهده کنید.

نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو

4 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *