نگاهی موشکافانه به سری کفش های فوتسال-خیابان نایک با عنوان زمین سیاه

اخیرا نایک توجه ویژه ای به فوتبال 5 نفره خیابانی داشته و این را میتوان از توجه ویژه این برند به ارایه کفش های مخصوص این بازی درک نمود،اگر اخبار محصولات فوتبالی نایک را دنبال کرده باشید حتما از رونمایی سری جدید کفش های فوتبال تمام مشکی نایک با عنوان pitch dark pack باخبر شده اید ، بسته ای که کفش هایی خاص را برای افرادی خاص طراحی نموده ، رنگ مشکی رنگ اصلی و غالب این کفش ها هستند و اولین بار هم نیست که نایک از بسته ای با کفش هایی تمام مشکی رونمایی میکند، همانند معرفی سایر بسته های نایک این بار نیز پس از گذشت دو هفته از معرفی کفش های فوتبال خود از سری کفش های فوتسال/خیابانی این بسته نیز رونمایی شد.

نایک فوتبال ایکس بسته ای ویژه فوتبالیست های خیابانی با تمایل هایی به بازی در سالن هست ، شما از یک کفش چه انتظاری میتوانید داشته باشید که با یک جفت کفش هم بتوانید در چمن مصنوعی کوتاه هم در خیابان(آسفالت،بتن) و هم در سالن بازی کنید! در واقع شما با یک تیر سه نشانه را به درستی هدف گرفته اید.

ظاهر کفش ها :

همانطور که انتظار میرود همانند نسخه فوتبالی بسته زمین سیاه ، کفش های فوتسال/خیابانی نیز کاملا مشکی هستند با جزییات هنرمندانه سفید ، زرد  و صورتی

نایک مجیستا ایکس

نایک مجیستا ایکس پروکسیمو2

نایک مجیستا ایکس پروکسیمو2

نایک مجیستا ایکس پروکسیمو2

در پشت پاشنه کفش عبارت magista به رنگ قرمز درج شده ، در زیره کفش نیز که خود به رنگ قهوه ای ملایم است ، لوگوی نایک به رنگ قرمز مشاهده میشود ، چیزی که در زیره نگاه را جلب میکند طرحی موج دار و برجسته هست که زیبایی خاصی را به این زیره داده.

نایک مرکوریال ایکس

نایک مرکوریال ایکس نیز کاملا مشکی هست با لوگوی نایک که دارای حاشیه سفید رنگ هست.

نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو 2

حاشیه قسمت بالایی یقه کفش به رنگ سفید مات است به همراه نقوشی سفید در کنار مچ پا.

عبارت مرکوریال ایکس mercurialx به رنگ صورتی در انتهای پاشنه کفش درج شده ، زیره کفش کاملا قهوه ای ملایم است و لوگوی نایک را برخلاف دو مدل دیگر در زیره مرکوریال مشاهده نمی کنیم ، طرح اصلی زیره کفش شکلی شبیه یک تیغه سه پر هست که دارای اندازه هایی متفاوت است.

نایک هایپرونوم ایکس

نایک هایپرونوم نیز مانند دو مدل دیگر کاملا مشکی است با لوگوی مشکی و سفید نایک ، این لوگو در جلو و پشت پاشنه کفش دیده میشود.

نایک هایپرونوم ایکس پروکسیمو

در کناره های کفش طرح خاص هایپرونوم که شبیه رشته کوه هایی تیز هستند به رنگ زرد است و hypervenomx نیز در این طرح درج شده.

در کناره قسمت داخلی پا نیز عبارت فناوری nikeskin روی خط زرد رنگ مذکور قید شده.

نایک هایپرونوم ایکس پروکسیمو

زیره کفش نیز کاملا قهوه ای با لوگوی زرد رنگ و خط خطی نایک است که این خطوط یادآور طرح همیشگی هایپرونوم بر روی رویه کفش است که چند وقتی است دیگر نایک از آن استفاده نمیکند.

نایک در این بسته تمام سعی خود را نموده تا در عین سادگی و وقار ، زیبایی و ظرافت را به شکلی فروتنانه در کفش پیاده کند، هر جای کفش را که نگاه میکنید یادآور تاریخچه و گذشته طرح و رنگ های این مدل ها هستند.

هر کدام از این سه مدل میراث دار فناوری های نسخه چمنی خود هستند، از نایک مرکوریال گرفته که کاملا آناتومیک و مطابق با شکل رو و کف پا طراحی شده تا مجیستا 2 که طبق داده های تحلیلی دارای برجستگی هایی بر روی رویه کفش هست که باعث لمس و کنترل عالی توپ میشوند.

چیزی که در طراحی این سه مدل کفش خودنمایی می کند طراحی زیره کفش است که هرکدام بنا به ماموریت خود دارای برجستگی هایی ریز و درشت هستند:

نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو2

خوب به زیره نایک مرکوریال نگاه کنید ،در این زیره  فلش هایی سه پر طراحی شده اند که در هر قسمت شکلی متفاوت تر دارند هر چه از پاشنه کفش به سمت جلوی پا میرویم این سه پر ریزتر میشوند و البته اگر دقت کنید ، در پاشنه ای نسه پر بسیار درشت و توخالی هستند و این بخاطر حجم فشار بیشتر به قسمت پاشنه کفش است تا بخوبی بتاند این وزن را تحمل نماید، این شکل در میانه کفش سایزی متوسط دارد و وقتی به جلوی کفش میرسیم این اشکال ریز میشوند تا بازیکن براحتی بتواند توپ را زیر پای خود نگه دارد و در قسمت خاصی از جلوی پا این سه پر کمی قطورتر و درشت تر میشوند زیرا نه داشتن توپ با زیر پا بیشتر با این قسمت انجام میگیرد و این شکل باعث گیر کردن و کنترل بهتر توپ خواهد شد.

در زیره نایک هایپرونوم نیز تقریبا همین قاعده جاری شده و اشکال از درشت به ریز طراحی شده اند.

نایک هایپرونوم ایکس پروکسیمو

در زیره نایک مجیستا شما شکلی مواج همانند نقشه های حرارتی جغرافیایی را مشاهده می کنید که کنترلی یکدست را در همه قسمت کفش فراهم میکند که البته در همین شکل یکدست نیز کلفتی و نازکی را در شکل موجه مشاهده میکنید تا بنا به آن قسمت از پا بازیکن کنترلی دلخواه را داشته باشد.

نایک مجیستا ایکس پروکسیمو 2

2 پاسخ ها
    • فوتبال کالا
      فوتبال کالا می گوید:

      سلام دوست عزیز
      اگر خوب بررسی کردید و نیست ، احتمالا امکان تهیش از طرف ما نبوده یا اصلا بصورت انبوه وارد بازار نشده.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *